[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معاونت دانشجویی::
حوزه معاونت دانشجویی::
حوزه تابعه::
مسئولین::
راهنمای معاونت::
فرآیند کاری::
تسهیلات سایت::
برقراری ارتباط::
اخبار و اطلاعیه ها::
اطلاعیه های حوزه معاونت::
::
پیوند

دفتر مقام معظم رهبری

AWT IMAGE

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

سازمان سنجش آموزش کشور

بنیاد ملی نخبگان


..


دانلود راهنمای سامانه رزرو غذا
              
              
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

نشانی:تهران،م رسالت،خ هنگام ،خ دانشگاه علم و صنعت ایران
تلفن: 73228400
  دور نگار :77491233
    پیامک: 30004747479817
 کد پستی: 13114-16846
پست الکترونیک :sta@iust.ac.ir

..
ویژه

الإمامُ الرِّضا علیه السلام: کانَ نَقشُ خاتَمِ عیسی علیه السلام حرفَینِ اشتَقَّهُما مِنَ الإنجیلِ: طُوبی لِعَبدٍ ذُکِرَ اللّهُ مِن أجلِهِ، و وَیلٌ لِعَبدٍ نُسِیَ اللّهُ مِن أجلِهِ.
امام رضا علیه السلام: نقش نگین انگشتری عیسی علیه السلام دو جمله بود که آنها را از انجیل بر گرفته بود: خوشا بنده ای که به واسطه او خدا یاد آوری شود و وای بر بنده ای که به واسطه او خدا فراموش گردد.


حاج قاسم صد بار در معرض شهادت قرار گرفته بود؛ این بار اوّل نبود، ولی در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد فی‌سبیل‌الله از هیچ چیز پروا نداشت؛ نه از دشمن پروا داشت، نه از حرف این و آن پروا داشت، نه از تحمّل زحمت پروا داشت. 

* این شهید عزیزِ ما هم دل و جگر داشت به دهان خطر میرفت و ابا نداشت؛ هم با تدبیر بود؛ منطق داشت برای کارهایش. این شجاعت و تدبیرِ توأمان، فقط در میدان نظامی هم نبود، در میدان سیاست هم همین جور بود. 

* شهید سلیمانی یک فرمانده جنگاورِ مسلّط بر عرصه‌ی نظامی بود، در عین حال بشدّت مراقب حدود شرعی بود. 
 


آنچه بنده به عنوان تحوّل عرض میکنم، بکلّی متفاوت است با این تحوّلی که گاهی در زبان دشمنان تکرار میشود. آنچه بنده از کلمه‌ی تحوّل به عنوان تحوّل اراده میکنم، عبارت است از تغییر بخشها و نقاط معیوب؛ چه در نظام اسلامی، چه در جامعه‌ی ایرانی. ما نقاط معیوب داریم، بخشهای ضعیف داریم، ضعفهایی داریم؛ این ضعفها را باید شناسایی کنیم، این نقاط را باید مشخّص کنیم و با اراده‌ی قاطع ــ که حالا خواهم گفت که کار آسانی هم نیست  ــ ضعفها را برطرف کنیم و تبدیل به قوّت کنیم.
مقام معظم رهبری
..
ابزار اینترنت
..
:: معرفی و تاریخجه ::

                                                

  

   

  معاونت دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران:
از فعالترین حوزه های سطح دانشگاه می باشد. معاونت دانشجویی دانشگاه  یکی از محوری ترین و حساس ترین معاونت های دانشگاه است که ارتباط مستقیم با دانشجویان داشته و فراهم کننده نیازهای عمومی دانشجویان در دانشگاه است. شاید
 بتوان گفت که قدمت این معاونت به نخستین روزهای تاسیس دانشگاه باز می گردد، زیرا یکی از سنگ بناهای تاسیس و آغاز کار هر دانشگاهی است.
معاونت  دانشجویی  مجموعاً دارای ۳ مدیریت به شرح زیر است که در حال ارائه خدمات دانشجویی شامل خدمات رفاهی، ورزشی، تغذیه؛ بهداشت و اسکان دانشجویان می باشد. این حوزه با فراهم آوردن بستر ها و زمینه های مناسب جهت رشد هر چه بیشتراستعداد ها و ایجاد تحرک و نشاط علمی و گسترش و تعمیق آموزشی و پژوهشی ارتقاء معنوی و پایبندی به اصول و ارزشهای والای انسانی در میان دانشجویان مشغول خدمت گزاری میباشد.

 
۱- مدیریت امور دانشجویان:
 امور دانشجویان دانشگاه علم وصنعث ایران فعالیتهای خود را در شاخه های مختلف توسعه داده و دانشجویان در دوره های شبانه و روزانه از امکانات ارائه شده بصورت وام و وسائل کمک اموزشی و امکانات بهداشتی و استفاده از سلف سرویس دانشجویی بهره مند میگردند. عمده وظایف این مدیریت هدایت و کنترل ادارات تابعه و نظارت بر حسن انجام وظایف تعیین شده در زمینه خدمات رفاهی و بهداشتی به دانشجویان می باشد.

   
ادارات تابعه این مدیریت شامل:
        
 
*اداره امور تغذیه 
اداره تغذیه با هدف تامین غذای دانشجویان ، کارکنان و اساتید و نظارت علمی بر کیفیت و کمیت آن فعالیت می نماید. در این راستا کارشناسان مربوط مواداولیه ورودی رااز لحاظ معیارهای بهداشتی کنترل نموده و بر کلیه مراحل تهیه و آماده سازی و پخت و توزیع غذا نظارت دارند لذا آنچه حائز اهمیت است اینکه کارشناسان ازهیچ کوششی در دستیابی دانشجویان به غذای سالم دریغ نمی کنند.
 
 
*اداره رفاه دانشجویان
 این اداره دارای مجموعه های فرعی دیگری است که عبارتند از : اداره خدمات دانشجویی و بررسی و پرداخت وامهای دانشجویی، تسویه حساب دانشجویان، تعاونی های دانشجویی از جمله واحدهای تابعه اداره خدمات دانشجویی هستند.
 
 
*مرکز بهداشت و درمان 
 این مرکز وظایف و خدمات قابل توجهی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از: ارا یه خدمات درمانی به دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی، ارایه خدمات پزشکی عمومی و تخصصی، آزمایشگاه، داروخانه، معرفی و اعزام بیماران به مراکز درمانی و بیمارستانی. علاوه بر وظایف درمانی، این مرکز وظایف نظارت بر  حسن اجرای آیین نامه های بهداشتی در قرارداد با پیمانکاران و برنامه ریزی برای افزایش سطح آگاهی های عمومی دانشجویان و کارکنان نسبت به پیشگیری و بهداشت را به عهده دارد.

۲-مدیریت تربیت بدنی
 حوزه مدیریت امور تربیت بدنی دانشگاه بمنظور حفظ و نگهداشت سطح تندرستی دانشجویان گرامی و اعتلای روحیه و شادابی آنان در محیط دانشگاه, برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت های ورزشی را در ابعاد برنامه های ورزشی همگانی و تخصصی و در قالب انجمن های ورزشی دانشکده ای, خوابگاهی و تخصصی را پیگیری و  اجرا می نماید وعلاوه بر آن با ملحوظ نمودن برنامه های ورزشی منطقه ای وزارت  متبوع, میزبانی مسابقات و گردهمائی های منطقه ای دانشجویی را نیز در برخی مواقع طبق برنامه های  ابلاغی  وزارتخانه متقبل می شود و  مضافا با  برگزاری  تمرینات و  اردوهای  تخصصی آمادگی,  زمینه  ارتقاء  کیفیت تیمهای مختلف ورزشی دانشجویی و کارمندی را جهت حضور  و کسب منزلت  و افتخار در مسابقات برون دانشگاهی را تمهید می نماید  و  با توجه  به  مصوبات هیات محترم  وزیران ارائه خدمات ورزشی به  کارکنان ارجمند دانشگاه اعم از اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی در فعالیتهای ورزشی همگانی و تخصصی را برنامه ریزی و ساماندهی می نماید, علیهذا  با طیف وسیعی از خدمات ورزشی و ارباب رجوع گوناگون مواجهه دارد که اذعان دارند ارائه اینگونه برنامه های درون و برون دانشگاهی متنوع و تخصصی نیازمند برخورداری از منابع و امکانات ورودی مختلفی نظیر نیروی انسانی تحصیل کرده مجرب ومتخصص, منابع مالی قابل توجه, منابع فیزیکی و کالبدی مناسب, وسائل و تجهیزات نوین ورزشی و مدیریت سیستم های اطلاعات الکترونیکی و بهنگام می باشد تا با ترکیب و چیدمان مناسب این منابع در کنار یکدیگر, خروجی قابل توجه و کارآمدی را در عرصه فعالیتهای ورزشی همگانی و تخصصی که موجب کسب منزلت و افتخار برای دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد.

 
۳-مدیریت امور خوابگاهها
 خوابگاه بخشی  از امکانات رفاهی دانشگاه می باشد که دانشجویان طبق قوانین ومقررات تعیین شده به صورت فردی وگروهی  بخشی از فراغت و استراحت خودرا درآن بسر می برد وهنگام سکونت در خوابگاه ضمن رعایت حقوق دیگران ومقررات خوابگاه از امکانات فرهنگی؛ ورزشی؛ فوق برنامه؛ آموزشی و خدماتی استفاده می نماید. بنابر این تربیت صحیح و شایسته افرادی که برای رسیدن به اهداف  متعالی کشور در آینده و تحصیل علم ناچارند قسمتی از عمر خود را که معمولاً در دوران جوانی است در دانشگاه و محیطی به دور  ازخانواده به سر ببرند باید با برنامه ریزی صحیح و با در اختیار قراردادن امکانات رفاهی لازم برای دانشجویان آنها را در رسیدن به این امر مهم یاری نمود .

 

       

 

دفعات مشاهده: 30115 بار   |   دفعات چاپ: 2547 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 191 بار   |   0 نظر
Student Assistant
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .