[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معاونت دانشجویی::
حوزه معاونت دانشجویی::
حوزه تابعه::
مسئولین::
راهنمای معاونت::
فرآیند کاری::
تسهیلات سایت::
برقراری ارتباط::
اخبار و اطلاعیه ها::
اطلاعیه های حوزه معاونت::
::
پیوند

دفتر مقام معظم رهبری

AWT IMAGE

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

سازمان سنجش آموزش کشور

بنیاد ملی نخبگان


..


دانلود راهنمای سامانه رزرو غذا
              
              
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

نشانی:تهران،م رسالت،خ هنگام ،خ دانشگاه علم و صنعت ایران
تلفن: 73228400
  دور نگار :77491233
    پیامک: 30004747479817
 کد پستی: 13114-16846
پست الکترونیک :sta@iust.ac.ir

..
ویژه

الإمامُ الرِّضا علیه السلام: کانَ نَقشُ خاتَمِ عیسی علیه السلام حرفَینِ اشتَقَّهُما مِنَ الإنجیلِ: طُوبی لِعَبدٍ ذُکِرَ اللّهُ مِن أجلِهِ، و وَیلٌ لِعَبدٍ نُسِیَ اللّهُ مِن أجلِهِ.
امام رضا علیه السلام: نقش نگین انگشتری عیسی علیه السلام دو جمله بود که آنها را از انجیل بر گرفته بود: خوشا بنده ای که به واسطه او خدا یاد آوری شود و وای بر بنده ای که به واسطه او خدا فراموش گردد.


حاج قاسم صد بار در معرض شهادت قرار گرفته بود؛ این بار اوّل نبود، ولی در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد فی‌سبیل‌الله از هیچ چیز پروا نداشت؛ نه از دشمن پروا داشت، نه از حرف این و آن پروا داشت، نه از تحمّل زحمت پروا داشت. 

* این شهید عزیزِ ما هم دل و جگر داشت به دهان خطر میرفت و ابا نداشت؛ هم با تدبیر بود؛ منطق داشت برای کارهایش. این شجاعت و تدبیرِ توأمان، فقط در میدان نظامی هم نبود، در میدان سیاست هم همین جور بود. 

* شهید سلیمانی یک فرمانده جنگاورِ مسلّط بر عرصه‌ی نظامی بود، در عین حال بشدّت مراقب حدود شرعی بود. 
 


آنچه بنده به عنوان تحوّل عرض میکنم، بکلّی متفاوت است با این تحوّلی که گاهی در زبان دشمنان تکرار میشود. آنچه بنده از کلمه‌ی تحوّل به عنوان تحوّل اراده میکنم، عبارت است از تغییر بخشها و نقاط معیوب؛ چه در نظام اسلامی، چه در جامعه‌ی ایرانی. ما نقاط معیوب داریم، بخشهای ضعیف داریم، ضعفهایی داریم؛ این ضعفها را باید شناسایی کنیم، این نقاط را باید مشخّص کنیم و با اراده‌ی قاطع ــ که حالا خواهم گفت که کار آسانی هم نیست  ــ ضعفها را برطرف کنیم و تبدیل به قوّت کنیم.
مقام معظم رهبری
..
ابزار اینترنت
..
:: منشور بهداشتی خوابگاه های علم و صنعت ::
 | تاریخ ارسال: 1393/6/19 | 
منشور بهداشتی خوابگاه های علم و صنعت  

خوابگاه دانشجویی به عنوان یکی از امکانات رفاهی دانشگاه مکانی است که دانشجویان حائز شرایط در طول تحصیل به صورت فردی و یا گروهی قسمتی از اوقات خود را، برابر مقررات مربوط ه در آن می‌گذارنند که یکی از این مقررات ها قوانین مربوط به بهداشت فردی و اجتماعی دانشجویان است .

 نکاتی هر چند کوتاه اما راهگشا در این مهم :

 1- ایجاد آرامش : محیط خوابگاه به خاطر دارا بودن جنبه عمومی با محیط منزل و خانواده بسیار متفاوت است و انتظار می رود که دانشجویان ساعت استراحت و مطالعه و مکالمه با تلفن را رعایت کرده تا مزاحم هم اتاقی های خود نباشند . آرامش شرط اول یادگیری است . ساعت عرفی برای استراحت 22 الی 7 صبح می باشد که رعایت سکوت در این ساعات نشان دهنده بلوغ روانی دانشجویان است.

 2- نظافت و نگهداری مکان های عمومی : مکانهای عمومی شامل سالن مطالعه – سالن ورزش – سالن تلویزیون – آشپزخانه های عمومی – سرویس های بهداشتی و حمام ها برای استفاده عموم دانشجویان است و هزینه گزافی بابت تجهیز این مکانها صرف می شود نظافت و بهداشت و نگهداری این مکان ها بسیار حائز اهمیت است .

  3- رعایت بهداشت فردی : لوازم استحمام از قبیل کیسه حمام و لیف و حوله و همچنین دمپایی و روسری و کلاه و وسایل خواب بایستی اختصاصی باشد ، لذا دانشجویان نباید از لوازم شخصی یکدیگر استفاده کنند.
لباسهای خود را مرتب در مکان های در نظر گرفته شده قرار دهید و از بی نظمی و به هم ریختگی اتاق جلوگیری کنید.

 4- نظافت داخل اتاقها بر عهده خود دانشجویان است، ضروری است حداقل هر دو هفته یکبار کتابها و سایر وسایل اتاق جا به جا و زیر و اطراف آن تمیز شود .

 5- برای حفظ بهداشت مواد غذایی ضروری است مواد غذایی فاسد شدنی در یخچال نگهداری گردد و برای جلوگیری از ورود آلودگی به داخل یخچال‌ها، مواد اولیه تهیه شده از بازار مانند (میوه و سبزیجات) شسته شود و سپس در داخل یخچال نگهداری شود . دانشجویان نباید بیش از ظرفیت یخچال مواد غذایی در آن قرار دهند به طوری که درب یخچال باید همواره قابل بستن باشد. پاکیزه نگه داشتن قسمت‌های داخلی یخچال بر عهده دانشجویان می‌باشد، لذا لازم است هر 15 روز یکبار یخچال خاموش و نظافت آن انجام شود.

 6- استفاده از دخانیات اکیدا ممنوع می باشد . طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر ‌٨ ثانیه یک نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد و از دانشگاه و خوابگاه که قشر فرهیخته جامعه در آن حضور دارد انتظار می رود استعمال دخانیات پرهیز نمایند.

 7- رعایت بهداشت عمومی : با شستن به موقع ظروف از تجمع میکروب ها و حشرات موزی و بوی نا مطبوع جلوگیری کنید با رعایت بهداشت عمومی علاوه بر حفظ بهداشت از لحاظ جلوه ظاهری مکان مرتب و شکیلی را مشاهده می کنید .

 8- مصرف غذاهای سالم به سلامت بدنی شما کمک می کند در انتخاب نوع غذا دقت کنید و اگر در بیرون از خوابگاه مواد غذایی خریداری می کنید از مکان های مطمئن خریداری نمایید و تا حد امکان سعی کنید ازمصرف غذاهای آماده خودداری نمایید .

 9- از نگهداری حیوانات خانگی و غذا دادن به گربه و حیواناتی که در داخل خوابگاه مشاهده می شود خودداری کنید چرا که صدای آنها آرامش هم خوابگاهی ها را مختل می کند و باعث شیوع بیماری های خاص می شود .

 10- در شستشوی ملحفه ها و لباس های خود دقت کنید شستن به موقع آنها از بیماری های پوستی و واگیردار جلوگیری می کند لطفاً در انجام آن کوشا باشید .

 11- اتاق های مشاوره در خوابگاه ها برای رفع مشکلات شماست زمانی که نیاز دارید با کسی صحبت کنید این دوستان همراه شما هستند . مشاوره با دوستان و هم خوابگاهیان بسیاری مواقع باعث مشکلاتی می شود که جبران نا پذیر است پس توصیه می شود حتماً در مواقع لزوم به این دوستان مراجعه کنید .

 12- لوازم ورزشی تعبیه شده در خوابگاهها برای استفاده عموم است در نگهداری آن کوشا باشید . به طور منظم در طول هفته از این امکانات استفاده کنید و خود را هر چه بهتر و بیشتر برای مطالعه و درس خواندن آماده کنید چرا که ورزش زمینه ای برای سلامت جسم و روح است که سلامت عقل در گرو این دو مطلب است . ( انجمن قلب و عروق آمریکا و متخصصان پزشکی ورزشی حداقل زمان ورزش را 72 دقیقه در هفته می دانند که به سلامت جسم کمک می کند .)

 13- زباله های خود را در پلاستیکی که بتوان درب آن را بست قرار دهید تا از ازدیاد حیوانات موذی جلوگیری شود ، زباله ها را به موقع در شوتینگ ها قرار دهید که هر چه سریع تر از خوابگاه خارج شود .

 14- در زمانی که عملیات سمپاشی در خوابگاه انجام می‌شود، دانشجویان باید مواد غذایی و ظروف غذا را در محلی محفوظ و در کمد در بسته نگهداری کنند .
حضور مرکز آمبولانس امداد و ایثار جهت اعزام فوریت های پزشکی دانشجویان گرامی از خوابگاه ها به اولین مرکز درمانی از ساعت 19 شب الی 7 صبح می باشد. نحوه برقراری ارتباط با امدادگران از طریق سرپرستی هر خوابگاه صورت می گیرد.

  شماره تماس های ضروری ( شماره مستقیم دانشگاه 9-77240540 برای تماس با داخلی ها )  

نام واحد

شماره تماس

نام واحد

شماره تماس

معاونت دانشجویی

  77491025

  77240461

77459408

مرکز بهداشت

2420

مدیریت امور خوابگاهها

77240459

مرکز مشاوره

2411-2415

 

                                                                                                              

                                     مدیریت امور خوابگاه ها                                                     اداره بهداشت و درمان   

دفعات مشاهده: 3599 بار   |   دفعات چاپ: 451 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
Student Assistant
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .